Επιλέγοντας συνεργάτη για να διαφημίσετε την εταιρία σας στο διαδίκτυο

Νίκος Καλογρίδης

15/03/2011
Νίκος Καλογρίδης

Αναγνώσεις: 6453 - Σχόλια:

Ας υποθέσουμε ότι έχετε φτιάξει το νέο σας website και είστε πλέον έτοιμοι να δεχτείτε τους επισκέπτες σας. Δυστυχώς όμως οι επισκέψεις στο site σας είναι λιγοστές.

Αν δεν έχετε ακόμα ιδέα για το πόσοι χρήστες επισκέπτονται το website σας τότε καλό θα είναι να ζητήσετε από τον συνεργάτη που σας κατασκεύασε το website να σας εγκαταστήσει ένα τέτοιο εργαλείο (προτείνω το Google Analytics) για να μπορείτε να ξέρετε τι σας γίνετε.

Ρωτήσατε λοιπόν και μάθατε ότι για να έχετε επισκέπτες δεν αρκεί να έχετε μόνο ένα σωστά σχεδιασμένο website με σωστή δομή άλλα θα πρέπει επισης το περιεχόμενο να είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε οι μηχανές αναζήτησης (google, yahoo, bing) να μπορούν να το επεξεργαστούν και να σας εμφανίσουν τουλάχιστον στις πρώτες δυο σελίδες με αποτελέσματα, όταν οι χρήστες αναζητούν με λέξεις κλειδιά που αφορούν την εταιρία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Αν αυτοί που ρωτήσατε δεν σας είπαν το παραπάνω άλλα σας πρότειναν κατευθείαν να επενδύσετε ένα πόσο διαφημίζοντας το website σας τότε σας συνιστώ να ρωτήσετε και αλλού. Δεν λέω σε καμία περίπτωση ότι δεν θα πρέπει να κάνετε και αυτό το βήμα άλλα αν κάνετε μόνο αυτό τότε έχετε παρακάμψει το βήμα της βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων σας πράγμα που σημαίνει ότι ο μόνος τρόπος να φέρετε επισκέπτες στο website σας είναι με πληρωμένη διαφήμιση.

Ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας της επιχείρησης σας αυτό μπορεί να σας κοστίσει αρκετά χρήματα. Και πάντα για να φέρετε νέους επισκέπτες θα πρέπει να πληρώνετε. Αν λοιπόν δεν έχετε ασχοληθεί ακόμα με την βελτιστοποίηση του website σας σας συνιστώ να το κάνετε πριν προχωρήσετε στο κομμάτι τις διαφήμισης επί πληρωμή.

Αφού λοιπόν ολοκληρώσατε και την βελτιστοποίηση του website σας και αφού οι επισκέπτες αυξήθηκαν σημαντικά σκέφτεστε πλέον ότι ήρθε η ώρα να διαφημίσετε την εταιρία σας και τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρετε στο διαδίκτυο.

Εδώ λοιπόν ξεκινά άλλη μια παγίδα. Δυστυχώς έχω δει πολλές εταιρίες να ξοδεύουν χρήματα σε διαφημίσεις στο Internet που είτε είναι πολύ γενικές ως concept είτε οι χρήστες που επιλεγούν να κάνουν κλικ πάνω σε μια διαφήμιση τελικά καταλήγουν στην κεντρική σελίδα του website της εταιρίας που διαφημίζεται. Ακόμα περισσότερες εταιρίες δεν έχουν ιδέα για το που πηγαίνουν τα χρήματα τους και πόσα από αυτά τους αποδίδουν επισκέπτες και ακόμα πιο σημαντικά νέους πελάτες.

Το διαδίκτυο παρέχει πλέον εργαλεία (πολλά είναι και δωρεάν, πχ Google Analytics) που σας δίνουν την δυνατότητα να μετράτε ακριβώς ποιες διαφημίσεις σας φέρνουν επισκέπτες και πόσοι από αυτοί τελικά γίνονται πελάτες σας.

Οι συμβατικοί τρόποι διαφήμισης δεν θα μπορούσαν ποτέ να σας προσφέρουν ανάλυση σε τέτοιο βάθος όπως μπορεί πλέον να σας προσφέρει η διαφήμιση μέσω του διαδικτύου. Και μπορείτε πλέον να γνωρίζετε με ακρίβεια ποιες διαφημιστικές καμπάνιες αποδίδουν καλύτερα και με ποιο τρόπο.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι η σωστή επιλογή συνεργάτη που θα αναλάβει την διαφήμιση σας στο διαδίκτυο είναι πάρα πολύ σημαντική. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζεται ότι ένας συνεργάτης που φτιάχνει καταπληκτικά δημιουργικά ή είναι πολύ καλός στην ανάπτυξη κώδικα δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και ο κατάλληλος για να αναλάβει τον ρόλο του διαφημιστή σας. Όπως επίσης ένας πολύ καλός διαφημιστής που συνεργάζεστε για την διαφήμιση σας σε έντυπα μέσα, τηλεόραση και άλλα συμβατικά μέσα διαφήμισης επίσης δεν είναι αυτονόητο ότι θα είναι κατάλληλος για την διαφήμιση σας στο διαδίκτυο.

Πως λοιπόν μπορείτε να επιλέξετε τον κατάλληλο συνεργάτη για την διαφήμιση σας στο διαδίκτυο;

Καταρχήν δεν θα πρέπει να παραβλέψετε τις αρχές που κοιτάτε πάντα όταν επιλέγετε ένα συνεργάτη σας. Θα πρέπει να σας εμπνέει εμπιστοσύνη και γενικά να πληροί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που εσείς ξέρετε καλύτερα ότι πρέπει να έχει.

Από εκεί και πέρα καλό θα ήταν να συζητήσετε μαζί του πριν τον επιλέξετε για την εμπειρία του στον χώρο της διαφήμισης στο διαδίκτυο.

  • Διαθέτει κάποια πιστοποίηση για διαφήμιση στο Internet;
  • Έχει άλλους πελάτες που διαφημίζει αυτή την στιγμή; Και αν ναι ποιο είναι το ROI (return of investment) για τα ποσά που ξοδεύουν οι μέχρι τώρα πελάτες του;
  • Ρωτήστε τον αν θα μπορείτε να γνωρίζετε με ακρίβεια ποιες από τις καμπάνιες που θα διοργανώσετε φέρνουν επισκέπτες και πόσοι από αυτοί θα μετατρέπονται σε πελάτες σας.
  • Θα πρέπει να είναι σε θέση να σας εξηγήσει ότι υπάρχουν εργαλεία που θα έχετε στην διάθεση σας να γνωρίζεται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο για το πώς εξελίσσονται οι διαφημιστικές σας καμπάνιες.
  • Επίσης θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει τουλάχιστον πέντε βασικούς τρόπους διαφήμισης μεσώ του διαδικτύου.

Αν δεν μπορεί να σας απαντήσει σε κάποια από αυτές τις ερωτήσεις ίσως θα πρέπει να ψάξετε περισσότερο πριν καταλήξετε.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι πλέον, και θα είναι στο μέλλον όλο και περισσότερο, ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία διαφήμισης της εταιρίας σας. Είτε η επιχείρηση σας απευθύνεται στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.

Και αυτό θα πρέπει να σας κάνει να επιλέξετε με μεγάλη προσοχή τον συνεργάτη που θα σας βοηθήσει σε αυτό το νέο χώρο.

Επιστροφή στα άρθρα μας

Σχόλια